26. märts 2015

ÕPPEKÄIK FR R KREUTZWALDI MEMORIAALMUUSEUMI

Kolmapäeval, 25. märtsil külastasime Fr R Kreutzwaldi Memoriaalmuuseumi. Olime läbi lugenud raamatu "Kalevipoeg", mille Eno Raud oli kirjutanud lastele Fr R Kreutzwaldi eepose "Kalevipoeg" järgi. Nüüd tahtsime näha lauluisa kodu, mis asub minu kodulinnas.
Lauluisa muuseum asub Võru linnas Kreutzwaldi tänaval. Tänav ongi oma nime saanud Fr R Kreutzwaldi järgi. Muuseumi sisse astudes, tekkis tunne nagu ma oleksin kodus. Minule ja minu klassikaaslastele tutvustati kirjaniku eluruume.
 Esimene tuba oli elutuba. See oli suur ja uhke tuba. Toas oli kirjaniku eluajal kasutuses olnud mööbel. Mulle meeldisid vanaaegsed kapid, diivanid ja tugitoolid väga. Räägiti tema naisest, kes oli rahvuselt sakslane ja tema lastest - kahest tütrest ja pojast. Üks tema tütardest suri 15 aastaselt ja see oli kurb.
Teine tuba oli söögituba, kus laual olid kõik vanaaegsed sööginõud ja söögiriistad.
Kolmandaks ruumiks oli köök, kus oli suur leivaahi.
Lõpuks läksime muuseumi õuel asuvatesse hoonetesse. Ühes hoones olid vanaaegsed liiklusvahendid ja isegi hundinahkne kasukas. Teises hoones olid raamatud, mida Fr R Kreutzwald oli kirjutanud. Neid oli palju. Mina teadsin ainult ühte tema kirjutatud raamatut. Selleks oli "Kalevipoeg". Nüüd sain teada, et ta on kirjutanud veel raamatu "Viina katk", "Eesti rahva ennemuistsed jutud", "Sipelgas" jne. Huvitav oli ka teada, et eepos "Kalevipoeg" on tõlgitud 13. erinevasse keelde.
Õppekäik oli tore ja ma tahaksin veel rohkem Fr R Kreutzwaldi kohta teada.

                                                                        Mairo, Oliver, Bibily